Han jobbar ju! Eller???



Ja de var ju nåt sådant min sons farfar gapa om i hans skrikiga samtal, vi hade ju lyckats pricka in hans 'arbets helger'! Hmm hur kan då många människor bevittna honom sitta på en ort 6 mil utanför där umgänget ska äga rum och dricka alkohol? Uppträda berusat och skryta om de? Nej nu funderar jag på varför många är så upprörda av att pappor inte har några rättigheter osv? Vi mammor då? Ska vi bara ha skyldigheter? Vi ska låta oss och våra barn bli behandlade hur fan som helst! om pappa blir intresserad av umgänge om 3 år så är ju de kanon! Oavsett om de gäller över en dag eller regelbundet! Ja visst, han kan komma och gå PRECIS som HAN vill! De ska både jag och mitt barn acceptera, för de enligt regler och lagar är de bästa för barnet! Alltså för mej är de så snevridet som de bara kan bli. De är ju barnens rätt INTE föräldrarnas! Men de blir ju iaf pappans rätt och barnets skyldighet i de här fallet! Pappa har rätt att komma när han vill! Barnet får då automatiskt en skyldighet att vänta och låta pappa bestämma! Jag fasar över att min son kommer att tappa all tillit och trygghet hos vuxna människor om detta ska tillåtas ske! Jag blir så jäkla ledsen! :(


Kommentarer
Postat av: ig

Detta ska inte behöva hända din goa fina son...Han ska fom nu skyddas från denna psykopat. Jag ska prata med soc be en annan viss person att prata å berätta för dom hur han kan bete sig....fin men "hemsk" bild....när man vet vad bilden skulle innebära för E är den hemsk...................

2010-08-05 @ 09:31:32
Postat av: ulf nordberg

det där är en fråga med många bottnar om man delar upp den i en generell o en specifik del. den generella delen är att pappor inte har samma rätt till sina barn som mamman har enl det regel o lagverk som finns nu.



i den specifika delen är det väl så enkelt att ditt ex är körd i grus...lagstiftaren i det här fallet har inte garderat sig mot alla psykos som finns kanske, eller så är det som så att lagrummet finnes men soc har ambitioner att "hjälpa" till o få puckot in i samhället typ. därför sätter de inte in hot alt tvångsmedel...



det jag har förstått är att han skriker o gapar samt hotar med gud vet allt för att få sin vilja igenom..o oftast får det, han har väl varit framgångsrik. förmodligen har han lärt sig detta från ngn närstående kanske?



viktigt o nyttigt att skriva om det, belyser ett ämne som är svårt o infekterat. fortsätt o föra ner det i skrift, du skriver bra!

2010-08-06 @ 05:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0