Skrikigt samtal!

Han kom inte i lördags heller. Men efter som varken soc eller stödperson når honom så testade JAG att ringa denna gång. Å visst fick jag svar, men av min sons farfar. Som var typ galen! Jag frågade först efter han som äger telefonnumret men han var tydligen inte i närheten. Sen undrade jag om farfar viste vad som pågick, varför de inte blev något umgänge osv, han svarade i väldigt ilsk ton

-hur fan ska jag kunna veta, jag är ingen pappa!
-jo de är du, till 'min sons pappa'
-ja men va fan, du satt och bestämde tiderna för umgänge på soc och du lyckades pricka in varje dag då 'din sons pappa' jobbar!
- öh?? Näe riktigt så var de ju inte, de var ju snarare HAN som bestämde tiderna och jag gick med på de.
- jaså du? Då tycker jag du kan skicka papper på de från soc! Och du får 3 dagar på dej!
-varför ska de behövas? Är vår son så pass oviktig att man måste se på papper att man ska ha umgänge?
-skrik, skäll, bla bla
*hörde ej vad som sades*
-vem är de du försöker att överrösta?
-skrik, gorm osv hörde inte igen och ställde åter frågan
-vem är de du försöker att överrösta? .
Detta upprepades 3 gånger och fick till slut ett svar..
-vill du verkligen veta de?
-ja tack!
-jo, de är en uppkäftig jävla snorunge i andra ändan av luren!
-okey, men jag ville bara veta varför han inte kommer på umgänge?
- Å jag vill veta när du ger mej pengar?
- öh? Jag är inte skyldig några pengar!
-jo de är du! Du får 3 dagar på dej att fixa tillbaka dom, annars görs en polisanmälan!
-ja, gör så du.
- de kan du ge dej fan på! sen kan du be din mamma ringa mej också, för nu är jag uppe i varv, så hon kan också få sej en avhyvling!
-snälla! Mår du bra?
-åh ja! Har nog aldrig mått bättre!
Osv osv... Han skrek, svor och gasta under hela samtalet, själv var jag lugn hela tiden. Men så gick de när jag bara ville veta om min son ska träffa sin far eller inte.

Kommentarer
Postat av: ulf nordberg

tjena

jag hade det tvivelaktiga nöjet att samtala med denne person du beskriver i din text...han ringde pinglans mobil o jag svarade i den eftersom hon var ute o vi väntade ett samtal...jag kollade inte först på displayen, är en sådan där touch historia som jag inte begriper utan fick tryckt på ngn knapp där o där dyker detta puckot upp...

han var fullständigt ovettig o ologisk, pratade ngn obegriplig dialekt o svamlade vilt. vad han egentligen ville fick jag aldrig klart för mig, det enda jag kunde konstatera var att han var otroligt grälsjuk. sans o balans fanns inte o ngn logik i hans svammel fanns inte....

det jag fick fram var att folk från norrland bråkar man inte med det var i stort sett det enda.

jag tappade tålamodet o avslutade samtalet med att påtala för honom att jag tyckte han var fullständigt körd i grus o la på. för att uttrycka det snällt...



ditt ex verkar vara ett hår av hin ärligt tycker jag...synd om grabben du har o synd om dig.



mvh



2010-08-02 @ 20:25:44
Postat av: Ig

En sak tycker jag när det gäller dessa människor...din son måste skyddas ifrån dom. Han ska inte behöva vara idenna skit. Visst barn behöver vuxna men det behöver inte alla ggr vara tex pappan finns andra vuxna som han har det bra hos....Hoppas soc fattar det å snart så dom stänger dessa i...... utanför din goa grabb...

2010-08-02 @ 22:29:33
Postat av: Miku

jag förstår inte varför du ens bryr dej.

soc har ju fått tillräckliga bevis att idioten inte bryr sej ett skvatt.

ni klarar er bättre utan en "pappa" med i bilden.

2010-08-04 @ 22:12:40
URL: http://miku-san.babyblogg.se
Postat av: Ensam mamma

Varför jag bryr mej? För att de är många männsikor inblandade och som måste anpassas efter den sk fadern. Umgänget sker vi kontaktperson mellan kl 9-16 varannan lördag, hon bor en bit bort och de är där min son ska vara. Vi ställer alltså in oss på umgänge och min son "fraktas" tidigt på morgonen och kontaktpersonen har då sitt "jobb". Skulle vi ta förgivet att han inte kom, men mot förmodan skulle göra de ändå och min son inte är på plats så skulle de vara VI som gjort "fel".

Så de fadern gör är att tvinga oss gå på samarbetsamtal - göra upp umgängesplan och skiter i de, just pga detta styrs vi inblandande av honom. Vi kan inget göra innan nästa möte som sker i mitten av augusti. Så hade jag inte behövt bry mej så hade ingen varit lyckligare än mej. Men du är inte ensam om att tycka att vi klarar oss bättre utan honom, nu måste vi bara få FR att förstå de också.

Postat av: ig

Miku det går inta att inte bry sig för en ensam mamma har sin plikt att gföra så all blir bra å bra är tydligen när papppan kommer en ggr om året eller nått liknande. Den dagen "ensammamamma" slipper bry sig blir nog den bästa i hennes liv under dessa år av trakasserier osv.....Vill sonen "veta"vem pappa är när han blir äldre å träffa honom så naturligt får han det. Men det blir nog inte många ggr han vill träffa han. Ett barn behöver vuxna men det är inte alltid det är fadern (eller modern i vissa fall)som är den rätta vuxna. Detta barn har det så bra mycke bättre utan sin far å hoppas verkilgen att mammman ska "slippa bry" sig en dag. Tänk om det vore så lätt som att "slippa bry sig"..............

2010-08-05 @ 09:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0