Samtal med familjerätten idag!

Nu har min sons farfar tagit över. Förmodligen för att HAN inte kan prata för sej, de är ju allmänt känt att han måste ha pappa med sej överallt. Nej, de räcker med EN psykisk och barnmisshandlare som är med i bilden (tyvärr).
Min sons farfar har ringt familjerätten för att han hade fullmakt av ***** att prata för honom. Familjerätten berättade att han ville att dom skulle ta reda på massa saker om mej så att han fick veta hur jag "resonerade" osv. Jag sa till FR att jag vill definitvt inte ha med han att göra och de accepteras :)
Nu har han för hmm är de 3e eller 4e gången sagt att han vill ha umgänge och allt ska som vanligt ske på HANS vilkor och premisser, inte alls se vad som är bäst för vår son *suck*, men de är så dessa människor funkar, egot går före allt annat. Han tror ju att han BARA har massa rättigheter och inga som helst skyldigheter. De viktigaste är ju att HAN ska känna sej trygg vid umgänge, inte vår son - de är oviktigt.
Men en sak får han faktiskt lära sej om han ska ha barn och de är ju alldeles nytt för honom - att man inte bara ska tänka på sej själv utan att de finns någon annan man ska prioritera för allt annat här i världen! Hur ska de gå med en vuxen människa som aldrig brytt om att lära sej att ta ansvar?

Haha och en till grej som FR berättade. De var att min sons farfar var upprörd över att JAG börjat skicka smsm till min sons pappa, hahaha tur att jag har alla skickade och inkorg kvar, efter som de jag skrev till honom var att vi INTE ska skicka sms till varandra när han började skriva massa saker för att få min reaktion och trodde sen att han kunde lura mej att han var tvungen att skicka de till mej.

Kommentarer
Postat av: Bara Jag

Har läst lite här hos dig - och känner i mångt och mycket igen mig. Psykisk misshandel, polis, flytt, gemensamt barn - livet har varit ett helvete men nu är det härligt igen!

2011-01-25 @ 16:28:47
URL: http://blogg.rhode.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0